
Úrad pre reguláciu hazardných hier na Slovensku oznámil, že zverejní dokument „Koncepcia zodpovednej reklamy“, ktorého cieľom je výrazne zlepšiť štandardy reklamy na hazardné hry vo všetkých mediálnych disciplínach.
Cieľom dokumentu je informovať licencovaných prevádzkovateľov a mediálne subjekty o prijateľných štandardoch v súvislosti s reklamou produktov/služieb hazardných hier pre slovenských spotrebiteľov aby ste si mohli bezproblémovo užívať hracie automaty.
Operátori a zainteresované strany v médiách dostali pokyn, aby sa riadili dokumentom ako „východiskovým bodom pre zavedenie nových samoregulačných a kontrolných mechanizmov“.
V roku 2019 bol novelizovaný „Slovenský zákon o hazardných hrách“ v súlade s pravidlami Európskej komisie o hospodárskej súťaži na trhu, v dôsledku čoho boli online kasína a poker vyňaté z monopolnej domény štátneho prevádzkovateľa TIPO.
Úrad pre reguláciu hazardných hier bol zriadený ako nový licenčný a regulačný orgán trhu, v rámci ktorého musia mať etablovaní prevádzkovatelia sídlo na Slovensku.
„Je spoločensky žiaduce, aby slovenská reklama na hazardné hry mala jasné štandardy a zodpovedný obsah. Preto prichádzame s Koncepciou zodpovednej reklamy,“ povedal generálny riaditeľ Slovenského hazardu David Lenčéš.
„Táto iniciatíva našej kancelárie spočíva v otvorení odbornej partnerskej diskusie. Ide najmä o intenzitu, zameranie a obsah reklamy.“
Slovenský Úrad pre reguláciu hazardných hier spustil Akčný plán zodpovedného marketingu, ktorý načrtáva plány na marketing kamenných a online kasín, vrátane myšlienky obmedziť inzerciu hazardných hier v krajine.
Úrad sa obáva produktov hazardných hier, ktoré by sa mohli dostať do očí detí alebo ľudí trpiacich závislosťou od hazardných hier, a jeho cieľom je zmierniť bolesť obmedzením reklám, a preto prišiel s „Akčným plánom“ na zabezpečenie zodpovedného marketingu. Reklamy sa v súčasnosti legálne zobrazujú v televízii, rádiu, sponzorstve a vonkajších reklamách.
Reklamy súvisiace s hazardom sú povolené, ak sú v súlade s pravidlami uvedenými nižšie a inzerent získal riadnu certifikáciu Google Ads. Reklamy na hazardné hry musia byť zacielené na schválené krajiny, musia mať vstupnú stránku, ktorá zobrazuje informácie o zodpovednom hazarde, a nikdy nesmú byť zacielené na neplnoletých.
Problémoví hráči tiež uvádzajú, že reklamy na hazardné hry im môžu pripomínať hazardné hry, vyvolávať nutkanie na hazardné hry, podnecovať k hraniu hazardných hier, ďalej zvyšovať zapojenie sa do hazardných hier a podkopávať pokusy o zmiernenie ich hrania (Hing, Cherney et al., 2014).
Vláda Commonwealthu nedávno sprísnila obmedzenia týkajúce sa reklamy na hazardné hry počas hodín, počas ktorých ich deti sledujú. Reklama na hazardné hry alebo propagácia kurzov už nie je povolená počas priamych športových prenosov medzi 5:00 a 20:30. To zahŕňa online streamovanie športových podujatí.
Alan Casper je dlhoročný kasínový hráč. Začínal pri hracích automatoch a postupne sa cez mnohé kasínové hry dostal až ku blackjacku, ktorý je teraz jeho najväčším koníčkom. Vďaka osobným skúsenostiam s každým typom hry a ich variáciami vie rýchlo rozoznať kvalitu. Jeho príspevky vám prinesú užitočné a dobre zanalyzované informácie.